מזכירות רפואית
ספר מעודכן במאמרים ובתכנים מקצועיים, מידע כללי על מקורות החוקים ובסיסם החברתי, הבהרה מעמיקה של הנהלים למתן שירותי משרד רפואי, דגש על החיסיון הרפואי וחשיבות השמירה על הסודיות הרפואית, הספר מציג גישה אתית וחוקי בריאות בתחום זכויות החולה והבנת הפונים, מדגיש את חשיבות מתן תמיכה לפונים מתוך ידע מקצועי, באדיבות וברגישות הראויה. מגדיר את תפקידם של העובדים במערכות הטיפול הרגישות מול סמכויות חוקיות ואנשי טיפול בקהילה. הבנת רוח החוקים תורמת להגנה על הפונים תוך טיפול מקצועי ראוי, והגנה על העובדים ועל תפיסת מערכת הבריאות. הספר מכוון לתת מענה מדויק לפניות ולמצבים במהלך העבודה, התוכן מגובה במקורות מידע וסימוכין, תוך דגש על היבט רווחת העובדים במערכות הבריאות.
בספר זה פרק מיוחד המוקדש לזכרה של גב' אמה שילון ז"ל, דמות מקצועית, אושיה בתחום, שייסדה ובנתה את עקרונות תפקידי המזכירה הרפואית, במוסדות האשפוז, מאז הקמתם אחרי קום המדינה. אמה זכתה לתמיכה מקצועית וארגונית גם בשל הכרותה האישית עם עובדי הארגון במרכז קופת חולים כללית, ובעיקר בשל השקפת העולם של רופאים יוצאי גרמניה שהעריכו מקצועיות וחשיבותם של לימודים מקצועיים, כאשר רצתה להוציא לפועל קורס למזכירות רפואיות, קיבלה תמיכה בגיבוש הקורס, בהיצע של מרצים, ואף בפיקוח על מהלך הקורס. דר' קורן, העריך מאוד את כישוריה המקצועיים, סייע בשחרור רופאים מרצים מהמחלקות לטובת הקורס.
ספר המזכירות הרפואית, במתכונת דיגיטלית, עדכני בתכנים ובנושאי ניהול משרד רפואי. נושאים מגוונים המתייחסים לרווחת העובדים במערכת הבריאות, ולרווחת האדם מקבל השירות. בספר הסבר על מגמת החוקים ותהליך היווצרותם, המצבים מהם נבעו החוקים, ומהי הפילוסופיה החברתית שהביאה לגיבושם. הפניות לחוקי יסוד, נהלים ואתיקה. המהווים ארגז כלים עדכני המסייע בניהול העבודה השוטפת במערכת הבריאות. מגע עם אנשים חולים וטיפול במידע רפואי שוטף, ובמידע המתהווה במערכות מידע זמינות, לצורכי המטופל ולצורכי המערכת. בתפיסה המדגישה נהלים אנושיים, במתן שירות מקצועי ואמין, ניהול מידע רפואי חסוי, הגנה על הסוד הרפואי ושמירה על צנעת הפרט.
העבודה במזכירות הרפואיות, בצמתי המפגש עם הפונים, יוצרת קשת פעולות בהם יש מעורבת, באשפוז, קבלה לאשפוז, דחוף או יזום, טיפול בפניות מיון, מרפאות. טיפול שוטף בתיק הרפואי, תוך בקרה על תכולת התיק הרפואי ושלמות המסמכים, שחרור מאשפוז או ממעקב מרפאתי. ניהול תורים ותפעול חדרי ניתוח. מתן תורים להמשך טיפול, איסוף נתונים מדויקים ושלמים למערכת, שימושים ויישומים של הנתונים בתיק הרפואי, תוך שימוש במערכות מידע ממוחשבות, סריקת מסמכים, ובקרה שוטפת על הנתונים, מעבר להגדרות התפקידים הפעילות דורשת תובנות, התחשבות מרבית, ואנושיות.
העבודה במחלקה לניהול מידע ורישום רפואי, דורשת ידיעת נהלים בנושאים של העברת מידע רפואי בארגון ובין גורמים מטפלים ואחרים. ידיעת נהלי הרישום הרפואי בשעת חירום. הפנמת שיטות רישום ואיסוף מידע מלא ומדויק: סימול מחלות ופעולות להכנסת הנתונים למאגרי המידע, לשימוש בנתונים לצרכים רפואיים, מחקרים, הוראה, תחשיבים כלכליים, סטטיסטיקה ומנהל חולים. ניהול מאגרי מידע קליניים, מקומיים וארציים, כולל ארכיון חיצוני, המידע הנצבר הוא הנכס היקר של הארגון.
טיפול ברשומות רפואיות ממוחשבות, כאשר כל המידע הרפואי נשמר בארכיון דיגיטלי. רכישת מיומנויות לניהול תוכנות דיגיטליות ממוחשבות באיכות טובה ומעלה, למתן שירות למבוטחים ולפונים. יישומים דיגיטליים, שימוש בתוכנות ממוחשבות, דואר אלקטרוני, טלפון חכם, ופקסימיליה, דורשים מגע אנושי תבוני המתנהל תוך דגש על יישום חוקים המנהלים את העבודה המקצועית, הפנמת חוקי הגנת הפרטיות ושמירה על צנעת הפרט, ידיעת תקנות החוק ועקרונות האתיקה משולבים בעבודת המזכירות הרפואית.
מפגש האנושי יוצר מצבים בהם מתקבלות תשובות ופתרונות כבר בדלפק הקבלה ומסייעים לפונים להחליט על המשך פנייתם בהתאם. אדם מקצועי המטפל בפניות קהל הלקוחות חשוב שיכיר את סוגי התעודות הרפואיות, בהתאם לדרישה, ומשמעותם החוקית המשפיעה גם על החלטות כלכליות.
צוותי בריאות באשר הם פועלים מתוך שליחות ורצון לתת שירות אמין ומקצועי לטובת החברה בה מתפקדים, תוך הבנת דרישות הפונים והכוונתם לפתרונות ייחודיים למצבם. הספר מציג מצבים המתרחשים במהלך
בעבודה,
מסייע בהנגשת פתרונות, תוך ידיעת הנהלים והאפשרויות הקיימות, תוך שמירה על הסודיות הרפואית וצנעת הפרט.